Proteinpulver test: LinusPro WHEY

linuspro-whey-proteinpulver-test

Her på Cykelskolen.dk har vi været så heldige at få lov til at teste LinusPro WHEY proteinpulver. Som du nok ved, så er proteinpulver uhyre smart at indtage efter hård træning, da det er med til at effektivisere din restitution samtidig med, at det styrker dine muskler.

Om testen af proteinpulver

Vi har testet proteinpulveret i forbindelse med cykel- og styrketræning. Pulveret er indtaget i en shake blandt op med henholdsvis mælk og vand. Det er indtaget lige efter endt træning med henblik på at få den største effekt. LinusPro WHEY er i øvrigt dansk produceret og fås i mange forskellige smagsvarianter.

Der er i øvrigt tale om følgende smagsvarianter:

• Jordbær
  • Chokolade
  • Vanilje

Køb proteinpulveret hos LinusPro

Hvordan smager WHEY proteinpulveret?

Mange vurderer smagen til at være den vigtigste faktor, når der skal vælges nyt proteinpulver. Derfor er det selvfølgelig også denne faktor vi vil starte med at berøre.

Som sagt har vi testet proteinpulver fra LinusPro med smag af jordbær, chokolade og vanilje. Alle tre smagsvarianter smagte godt og var nem at drikke. Dog synes vi personligt, at det var jordbærsmagen som smagte bedst.

Er pulveret nemt at blande op med mælk/vand?

LinusPro WHEY er uhyre nem at blande op med enten mælk eller vand – især hvis du bruger en såkaldt ”shaker”. Pulveret klumper ikke – og du skal typisk ikke ryste mere end 5-10 sekunder. På denne front får proteinpulveret topkarakter.

Har LinusPro WHEY en effekt?

Effektmåling af proteinpulver er altid svært. Dog er der ingen tvivl om, at proteinpulveret formår at mindske ømhed dagen efter hård cykeltræning. Det var i hvert fald, hvad vi oplevede efter at have drukket en shake efter 2 timers intervaltræning.

Dette vidner altså om, at musklerne har fået tilført tilstrækkeligt med protein til gendannelse efter træningen. Umiddelbart virker LinusPro WHEY meget kvalitetsfyldt og ikke mindst rent. Kigger du på deklarationen kan du også se, at pulveret er sammensat på en rigtig fin måde.

Vurdering: Er det pengene værd?

I forhold til prisen – set til 249 kr. pr. kg – så er der ingen tvivl om, at LinusPro WHEY proteinpulver er pengene værd. Du får en ganske høj kvalitet, der samtidig smager upåklageligt.

Der skal i hvert fald ikke herske nogen tvivl om, at vi fra Cykelskolen.dk sagtens kunne finde på at købe et par kg hjem med henblik på at gøre vores restitution mere optimal.

LinusPro WHEY proteinpulver kan købes her.

Der er ingen kommentarer - endnu.

Send