Tips og tricks til at komme godt i gang med din cykeltræning

coen-van-de-broek-hdyYvZ3Hj7w-unsplash

Dette indhold er sponsoreret. 

 

Solen begynder så småt at varme, sommeren nærmer sig, og landevejene ligger og snor sig gennem landskabet – klar til at blive kørt på. Det er i den grad tid til at finde cyklen frem fra gemmerne og komme ud i den friske luft, og selv hvis du aldrig har haft Tour de France drømme eller andre ambitiøse planer forbundet med cykling, er det aldrig for sent at blive lidt bedre. Det er godt at have et projekt og særligt et sundt et af slagsen. Læs med her, hvis du gerne vil dyrke cykeltræning for motionens og hyggens skyld, men savner inspiration til at få din træning sat i system.

Protein til musklerne

Først og fremmest er det naturligvis vigtigt at give din krop de bedste forudsætninger for et godt træningsforløb. Det kan du eksempelvis gøre med proteindrik. Med proteindrik får dine muskler noget at arbejde med, og de kan på den måde vokse sig større. Det er vigtigt at få protein nok i forbindelse med motion, hvis målet er at blive stærkere, og her er proteindrik en glimrende mulighed. Desuden kan de i dag købes i mange forskellige smagskombinationer, og proteindrik behøver således ikke at være nogen kedelig affære, selvom flere tror det. Sådan var det måske engang, men ikke længere. I dag findes de i flere lækre varianter, og du kan på den måde både få noget godt indenbords og større muskler. 

Effektiv planlægning

Dog kan proteindrik naturligvis ikke gøre arbejdet for dig – det er dig selv, der skal komme op på cyklen og ud i landskabet. Her er det en god idé at lave en struktureret plan fra starten, da det kan være med til at hjælpe gevaldigt på motivationen. Når først du ved, hvilke dage der er afsat til cykling, er det også nemmere at komme sted. Sådan er der i hvert fald mange, der har det. Herudover kan du overveje at sætte skemaet op på køleskabet eller lignende, så eventuelle roomies eller familie kan være med til at holde dig op på planerne. 

Find en træningsmakker

En, der desuden kan være med til at holde dig op på planerne, er en træningsmakker. Hvis du cykler sammen med en anden optimeres chancerne for, at du rent faktisk kommer afsted gevaldigt. Det kan være en af dine gode venner, men det er ikke nødvendigt, at I kender hinanden godt i forvejen. Det vigtigste er den fælles motivation for at komme op på jernhesten og ud i det blå – og hvem ved, måske interessen for cykelløb kan være medvirkende til et par nye gode kammerater.



Der er ingen kommentarer - endnu.

Send