Kostplan til cykelrytter

kostplan til cykelrytter

Er du typen, der gerne vil være hurtigere end din nabo? Vil du gerne have så meget ud af din cykeltræning som mulig? Kan du godt lide at spise sundt? Hvis disse tre spørgsmål fanger din interesse, så er der ingen tvivl om, at du bør få lavet en kostplan henvendt til cykelryttere.

Anbefaling: Find en god kostvejleder

Her på Cykelskolen.dk har vi desværre ikke nogle fine certificeringer inden for kost og sundhed. Vores artikler bygger på egne erfaringer og ekstern research. Derfor vil vi anbefale dig at kontakte en kostvejleder, hvis du virkelig vil tage din træning seriøst.

Kostvejlederen kan hjælpe dig med at skræddersy en kostplan som passer perfekt til cykelrytteren, der gerne vil have det maksimale ud af træningen. Fordelen ved kostvejlederen er, at du får professionel hjælp som virker. Ulempen kan være en forholdsvis høj pris. Dog findes der faktisk et billigere alternativ.

Gør det selv: Køb bogen ”The Grand Tour Cookbook” af Hannah Grant

Det billige alternativ til kostvejlederen er bogen The Grand Tour Cookbook af Hannah Grant. Denne kogebog består udelukkende af ”cykelryttermad” og kan med fordel følges af dig som gerne vil følge en kostplan, der er bygget specielt til cykelryttere.

Hannah Grant er teamkok hos Team Tinkoff og blev i sin tid ansat under Bjarne Riis. Du har måske hørt navnet Hannah Grant før, hvilket ikke er overraskende. Hun er nemlig tit og ofte at finde på Go Morgen Danmark.

The Grand Tour Cookbook er fyldt med lækre opskrifter som uden tvivl vil give dig masser af energi på cyklen og ikke mindst hjælpe dig med den mest optimale restitution.

Suppler med kosttilskud

Som du nok ved kan det være svært at få tilstrækkeligt med for eksempel protein på trods af, at du følger en god kostplan til cykelryttere. Derfor kan kosttilskud være værd at overveje.

Køb kosttilskud til cykelryttere hos Bodylab.dk

Proteinpulver

Proteinpulver er perfekt at indtage efter hvert træningspas. På den måde giver du musklerne de proteiner som de desperat har brug for efter hårde anstrengelser. 

Kulhydrater i form af energipulver

Under din træning er det vigtigt, at du løbende får tilført ny energi til kroppen, så du ikke går sukkerkold. I stedet for at have en bolle med nutella med i baglommen som smelter, så kan du med fordel hælde lidt energipulver i din drikkedunk. På den måde får du energi i flydende form som samtidig er let-optageligt.

På længere ture +3 timer er det dog en god ide at have en eller anden form for fast føde (bolle eller proteinbar) med dig medmindre du holder et bagerstop undervejs, hvor du kan få tanket op.

Vitaminpiller

Hvis du ikke får dækket dit behov for mineraler og vitaminer gennem kosten, så er det også en god ide at supplere i form af vitaminpiller og lignende. På den måde er du sikker på, at alle dine depoter er tanket tilstrækkeligt op, så du kan præstere så godt som muligt. Der findes mange forskellige multivitaminer på markedet som er meget gode – især til cykelryttere.

Køb dine kosttilskud hos Bodylab.dk

Hos Cykelskolen.dk vil vi gerne anbefale Bodylab.dk som forhandler af kosttilskud. Vi har nemlig testet en række forskellige produkter herunder proteinpulver, carbs og vitaminpiller fra Bodylab – og de har bestemt ikke været skuffende. På baggrund af testen kan vi stå inde for forhandleren og dertilhørende produkter.

Derfor skal du handle hos Bodylab:

  • Dansk produceret kosttilskud
  • Dag til dag levering
  • E-mærket
  • Gratis fragt ved køb over 500 kr.
  • God kundeservice

Se Bodylab.dks udvalg af kosttilskud



Der er ingen kommentarer - endnu.

Send